Transparent

”IPW er en voldsom lettelse. Både medarbejdere, myndigheder, auditører og kunder er imponerede.”

Berit Binderup Johansson, Quality Manager

Constellation Denmark

Vores ledelse i Constellation Denmark har presset på for, at virksomhedens kvalitetsafdeling blev løftet, og med IPW er vi kommet fra papirspor-alderen ind i den digitale tidsalder. Alligevel har springet ikke været stort. Alt er håndteret efter bogen, og vi kan ikke få armene ned over resultatet.

Det dokumenthåndteringssystem, vi havde i Constellation Denmark, fungerede, men var outdated i forhold til vores behov for online registrering og integration med virksomhedens WMS. Arbejdsgangen var, at man printede skemaer, lagde dem ud til medarbejderne, de udfyldte dem – og derefter tjekkede en teamleder papirerne, som så blev arkiveret. Al den papirhåndtering ville vi væk fra og samtidig også spare en masse tid for medarbejderne.

 

Implementeringsforløb som en god, intern øvelse
Noget af det bedste, vi gjorde i implementeringsforløbet, var at koble kvalitet og drift sammen. Efter tre dages implementeringsforløb, hvor vi lærte at sætte systemet op, lagde vi procedurer ind, og fik en driftsleder og en teamkoordinator til at bygge formularer. De har en anderledes tæt kontakt med de enkelte teams til at afdække, hvordan vi bruger IPW på bedste vis. De har også testet, samlet input og undervist hvert teams, så vi alle sammen syntes, systemet var godt fra start. Vores samarbejde undervejs med IPW har også fungeret fremragende.

 

Systemet er bygget rigtigt op. Og det fungerer.
Det første, vi oprettede, var elektronisk gæsteregistrering med scanning ved indgangsdøre, så ved brandøvelse kan vi se, om alle er ude, også gæster. Den store øvelse var opsætning af online registrering med formularer med alt muligt, som dokumenteres på daglig, ugentligt, månedlig, kvartalsvis og årlig basis – og med billeder inkorporeret. Det sidste har reddet os fra flere reklamationer. Vi har også opsat afvigelser og reklamationer, og fået bygget egen leverandørstyring, som vores medarbejdere, der laver årlig leverandørevaluering, har taget imod med kyshånd. Nu kan det gøres på 10 minutter, hvor det før tog flere dage.

Kontrolskemaer overflødiggør kontrol

Elektronisk registrering med kravsfelter, der som minimum skal udfyldes, overflødiggør opfølgende kontrol. Registreringer tilgås via scanner/telefon/tablet – dermed skal hundredvis af mapper med registreringer ikke længere opbevares i 5 år.

Onsite registrering i formularer

Med brug af scannere i formularer skal medarbejdere ikke længere bevæge sig hen til en skrivepult. Ulæsbar håndskrift er erstattet af elektronisk udfyldte kontrolpunkter. Har medarbejderen svært ved at skrive, er det muligt at tale til scanneren, ligesom ordblinde kan få oplæst tekst.

Leverandørevaluering på 10 minutter via Business Central

Leverandørstyring er integreret med WMS, og via BC findes leverandører gennem de seneste 12 måneder. Den tilknyttede kontraktejer vurderer, hvorvidt den enkelte leverandør skal evalueres. I så fald får de berørte afdelinger automatisk data til evaluering.

”Vi laver utallige kontroller, fordi der er tale om fødevarer. På de to mest brugte kontrolskemaer har vi på 8 måneder haft 16.000 og 16.700 registreringer!”

Ole Andersen, Driftsleder

Constellation Denmark

Constellation Denmark er en del af den europæiske frysehus- og logistikvirksomhed Constellation Cold Logistics, og er med næsten en tredjedel af Danmarks samlede fryselagerkapacitet den danske fødevareindustris førende partner inden for indfrysning, håndtering af frosne fødevarer, opbevaring, emballering og temperaturkontrolleret logistik. Constellation Danmark har ca. 350 ansatte, hovedkontor i Hobro og 10 strategisk placerede frostvareterminaler med tilsammen 1 mio. m3 frostlagre og 270.000 pallepladser.

 

Constellation Denmark

Flere kundehistorier?

Vi har hjulpet hundredvis af kunder i alle brancher.
Bliv ringet op og hør om nogle af dem, der ligner dig.