HITSA
På en måde opfatter vi os som det lille smedeværksted, men HITSA er blevet en stor virksomhed. Vi havde i den grad brug for systematik – både i Danmark og Sverige. IPW giver os en fleksibel struktur, som matcher vores ’vi vil gerne udvikle os’-ånd.
HITSA har længe arbejdet med kvalitetssikring, men det er kørt på Word og drev. Der manglede et dokumentationssystem og knowhow til at systematisere det.
I min research på et godt it-værktøj stod det klart, at vi havde behov for noget specialtilpasning, som jeg ved andre leverandører ville være nødt til at betale mig fra. Og hvad er udgiften så i sidste ende? Med IPW kan vi selv udvikle de registreringer og formularer, vi skal, for at opfylde ISO-standardernes krav.
Så valg af it-system var nemt. Tidsplanen var mere kritisk. I december opdager vi, at der i februar forfalder en licens på 40.000 kroner for HITSA’s gamle formular-program. Derfor fik vi supertravlt med at bygge alle formularer, inden det gamle program blev lukket ned, og vi nåede i mål.
Flere fordele: Fra scratch på både system og ISO-standard
Det er klart min fordel, at jeg er nyansat som kvalitetskoordinator, og samtidig fik et nyt system, for jeg har kunne dedikere min tid til at få IPW op og køre. HITSA har ISO 14001 og skal nu ISO 9001-certificeres, så her har jeg den fordel, at det ikke er en gammel certificering, jeg skal støve af. Både system og certificering bliver bygget op fra bunden, og IPW understøtter processen.
Der er en enorm velvilje til at arbejde mere systematiseret i HITSA. Heldigvis. Mit fokus har været at bygge det, medarbejderne kan bruge, og som ligner noget, de kender, men alle har virkelig også taget IPW til sig og været hurtige til at se andre ting, vi kan bruge systemet til.