Så hvad skal du prioritere? (hint: En digital strategi er vigtigere end nogensinde)
Det spørgsmål, du vil stille dig selv, er naturligvis: Har du nok ressourcer? Har medarbejderne de kompetencer, der skal til for at navigere i en bæredygtighedsfokuseret fremtid?
Og selvfølgelig handler det om ressourcer. Men det er mere end det.
Fordi både lovkrav og mængden af data vokser så stærkt, er dit faglige ansvar ikke længere kun kvalitetsledelse. Det er også at tage rollen som en datadrevet, strategisk leder, der kalibrerer perspektiverne for, hvordan AI-løsninger kan styrke virksomhedens kvalitetskultur:
Â
1# Hav enøjet fokus på kerneopgaven
Som absolut topprioritet. Tilpas strategier til at udnytte teknologiens potentiale pĂĄ virksomhedens kerneprocesser.
Tænk over:
- Hvad er de vigtigste kerneopgaver i vores forretning?
- Hvad er egentlig vores digitale strategi?
- Hvad kan vi lære af data – anvender vi vores data værdifuldt?
Â
2# Tag aktion pĂĄ god risikoledelse
Også supervigtigt. Husk: Digitaliseret compliance reducerer risikoen for fejl, identificerer risici før de opstår, beskytter data og gør det muligt at håndtere dem effektivt.
Tænk over:
- Hvor er de største trusler mod kvalitet og compliance?
- Hvordan udnytter vi teknologi til at samle data på tværs af systemer?
- Hvordan skaber vi awareness blandt medarbejderne om hacking, phishing og datalækager?
3# Tilpas procedurerne
Ledestjernen er at overholde kvalitetskrav uden unødig kompleksitet. Følger I ISO-standarderne er I godt på vej, for så er I allerede inde i rutinen og processerne.
Tænk over:
- Har vi taget stilling til de praktiske konsekvenser af stigende dokumentationskrav?
- Hvordan skaber vi transparens i vores praksisser for datahåndtering, arbejdsforhold og miljøpåvirkning?
- Hvilke gevinster opnĂĄr vi med digitale procedurer?
Hent artiklen som pdf