Transparent

“Det er særligt alle de små tips på kurset, som har været med til at gøre systemet mere ensartet og let at arbejde med i hverdagen.”

René Kølbæk Laursen, Quality Coordinator, Glaseksperten A/S

Vidste du?

12/05-2022

Glaseksperten om DokumentByggeren

Quality Coordinator, René Kølbæk Laursen, deltog for nyligt på vores emnekursus, DokumentByggeren. Efter kurset, fik vi denne fantastiske feedback retur fra ham.

”Vi fik virkelig meget med i bagagen på DokumentByggeren. For os er det vigtigt, at vores IPW dokumenter ikke er en tør omgang tekst, og nu har vi opbygget og optimeret procedurer og procesbeskrivelser, så de er appetitlige – blandt andet med klikbare flows, lækre topbannere og tabeller.

På den måde kan vi ’nudge’ vores medarbejdere til at forholde sig til det vigtige indhold. Det er særligt alle de små tips på kurset, som har været med til at gøre systemet mere ensartet og let at arbejde med i hverdagen.”

 

 

Kom med på DokumentByggeren

Lær at skabe ensartet og overskueligt indhold.

DokumentByggeren er et hands-on kursus for dig, der ønsker at præsentere indholdet på dine IPW Dokumenter på en ensartet og overskuelig måde, så brugeroplevelsen optimeres på de enkelte IPW Dokumenter.

Vi tager fat ved roden af udfordringerne med at præsentere indhold på ensartet og overskuelig måde, og stiller skarpt på værktøjer, der optimerer brugeroplevelsen og det visuelle udtryk på de enkelte IPW-dokumenter.

 

Du lærer:

 

  • At præsentere visuelt indhold i Text Editor (Billeder, video, links, tabeller og tekst)

  • At vælge relevant Layoutskabelon på IPW Dokumenter

  • At arbejde med det visuelle udtryk gennem brug af ’ImageMap editor’

  • At oprette indholdsskabelon, der sikrer ensartethed og overskuelighed fremover

  • Generelle tips og tricks til nye anvendelser af kendte funktioner i Text Editor
Læs mere og snup en plads

Hos Koatek valgte vi IPW Systems som softwareleverandør, fordi der konstant kommer opdateringer, og så er der et fællesskab omkring IPW-familien.

Tommy Oldenburg Christensen – Head of quality, Koatek A/S

Vidste du?

15/12-2021

Stil krav til dit ledelsessystem

Hvordan vælger man nyt kvalitetsledelsessystem? Man stiller krav! Det gjorde Tommy Christensen fra Koatek, og det lærte ham en ting eller to.

I DFK‘s seneste udgivelse af Magasinet Kvalitet deler han ud af sin erfaring, og giver fem fokuspunkter på overvejelser, han gjorde sig for at sikre en grundig og reel behovsafklaring – og hvorfor valget faldt på IPW.

Læs med og find inspiration i DFK-artiklen her:
Koatek_IPW_DFK_pdf

Det handler om sikkerhed

Vidste du?

08/11-2021

Nærved-ulykker

Kvalitetsledelsessystemer handler – naturligt nok – fortrinsvis om produkter. Og naturligvis om alle de processer, der omgiver tilblivelsen af produkter. Det gør vi for at sikre en mere homogen tilblivelse, færre fejl undervejs, færre kundereklamationer og – i sidste ende – gladere kunder og en større bundlinje.

Vi kan vel i dette forum blive enige om, at få ting er vigtigere for virksomheden at have styr på. Det skulle da lige være, at medarbejderne ikke kommer til skade – eller det der er værre.

At arbejde systematisk med at nedbringe risikoen for arbejdsulykker er heldigvis en indarbejdet proces og kultur i langt de fleste virksomheder. Registrering og behandling af nærved-ulykker er en væsentlig del af dette arbejde. Forankret i et samarbejde mellem arbejdsmiljøorganisationen og kvalitetsafdelingen, uanset hvordan man kombinerer bogstaverne H, S, E og Q.

 

Systematisk arbejde med nærved-ulykker

Branchearbejdsmiljørådet for Bygge & Anlæg opsummerer i sin pjece ”Fakta om nærved-ulykker” meget præcist, hvorfor det er vigtigt at arbejde systematisk med behandling af nærved-ulykker:

Øget fokus på nærved-ulykker virker på flere måder:

  • Se risikoen. Øget fokus betyder først og fremmest træning i at få øje på risici. Kan man ”se” ulykken, før den sker, kan man forebygge.
  • Registrer de fundne tilløb eller risikosituationer. Registreringen kan bruges til at se mønstre og sikre videndeling i organisationen fx gennem kampagner, instruktion mm.
  • En undersøgelse af, hvorfor den farlige situation opstod, kan give mange informationer, som kan bruges til at forebygge arbejdsulykker. Ofte er der nemlig tale om en kombination af flere faktorer.
  • Omsæt ny viden. Gentagne tilløb skal imødegås med ændringer i arbejdsmetoden, indkøb af tekniske hjælpemidler, indskærpelse af sikkerhedsregler eller andre relevante aktiviteter.

 

Kom godt i gang

Der findes mange systemer, hvori der kan arbejdes med registrering og behandling af nærved-ulykker. Dedikerede arbejdsmiljøsystemer, HR-systemer og onlinetjenester fra serviceleverandører indenfor arbejdsmiljø. Du kan naturligvis også bygge det op som klassiske arbejdsgange omkring emails, Word-dokumenter og alt for brede Excel-regneark.

Eller – du kan lave din egen skræddersyede, dynamiske udgave med IPW Formular.

 

Vil du vide mere? Vi fortæller gerne!

 

Med IPW Formular kan du bygge formularer og workflows til din virksomheds mange forskellige behov for registreringer og struktureret behandling. Det er nemt og enkelt, og de kan bygges af dem, der har behovene. Du kan udgive dem i IPW Polaris eller linke til dem fra andre systemer, da det hele er tilgængeligt gennem browseren.

Vi oplever interessen for arbejdet med nærved-ulykker så hyppigt hos vores kunder, at vi allerede har bygget en færdig formular, der kan bruges som udgangspunkt for det videre arbejde. Den leverer vi for et symbolsk beløb til de kunder, der gerne vil hurtigt i gang baseret på best-practices.

I det følgende vil vi fortælle om hovedelementerne i formularen, der kan tjene som inspiration.

 

Den basale registrering

Vi skal selvfølgelig starte med at registrere de grundlæggende oplysninger om, hvad der skete, hvor og hvornår.

Det er også vigtigt at kunne registrere alt relevant støttemateriale. Billeder af ”gerningsstedet”, det potentielt farlige element eller andet, der kan hjælpe den videre behandling.

 

Behandlingen af nærved-ulykker

I næste trin er vi klar til at lade den valgte behandler tage sig af sagen. Vi skal analysere nærved-ulykken, finde årsager og komme med forslag til både forebyggende og korrigerende initiativer.

Om man overhovedet vil arbejde med årsagsklassificering, og om der kun skal være én eller eventuelt flere, er nok en smagssag. Det er heldigvis nemt at styre i IPW Formular. Analysen og tiltagene er naturligvis det vigtigste og afgørende.

 

Opfølgning på tiltag

Er opfølgning nødvendig? Ja, det vil det ganske givet være i langt de fleste tilfælde, når man skal afvente, at tiltag bliver implementeret. I så fald går sagen videre til at afvente opfølgende behandling.

Her kan virksomhedernes behov naturligvis være meget forskellige. De skal måske endda varieres på baggrund af typen af tiltag. Der er stor forskel på indsatsen og varigheden af tiltag, der klares med installationer og så de tiltag, der kræver ændret adfærd blandt medarbejderne.

Den opfølgende del af behandlingen kan i IPW Formular nemt ændres til en fortløbende proces med nye opfølgningsdatoer og fx en historik af kommentarer.

Måske vil du gerne indføre et ekstra trin med en senere evaluering af indsatserne, eller en overordnet godkendelse af ledelsen. I formularer med stadier kan du bygge præcis den proces, der passer bedst til din virksomhed.

Husk at slå historik til i formularen og lav mulighed for kommentarer, hvor det er relevant. Så er det nemt at holde overblik over sagens livsforløb.

Læs mere om stadier på support.ipw.dk.

 

Dokumentation og vidensdeling

Når den enkelte hændelse er færdigbehandlet, tjener registreringen to formål. Den ene er at fungere som dokumentation overfor arbejdstilsynet. Den anden – og faktisk den vigtigste – er at være både vidensdeling og fremtidig inspiration for de medarbejdere, der er tilknyttet virksomhedens arbejdsmiljøarbejde. Ikke mindst de fremtidige, så vigtige erfaringer ikke går tabt, når stafetten gives videre til de næste.

 

Notifikationer

Al sagsbehandling opnår sit fulde potentiale, hvis der også sendes notifikationer til relevante medarbejdere, når sager registreres og vigtige datoer nærmer sig. Det kan for eksempel være:

  • Information til arbejdsmiljøledelsen og den valgte behandler om, at nærved-ulykken er registreret.
  • Påmindelse til den ansvarlige 14 dage før opfølgningsdatoen.
  • Information til ledelsen om opfølgningen.

Læs mere om notifikationer på support.ipw.dk.

 

Rettigheder

Det er jo ikke alle, der skal kunne det hele. Det er heller ikke alle, der overhovedet skal have adgang. I IPW’s software kan du med profiler og rettighedsstyring nemt styre, hvilke medarbejdere der skal kunne tilgå oplysningerne og skal kunne udføre hvilke operationer.

Læs mere om brugere og rettigheder på support.ipw.dk.

 

GDPR

Hver gang der arbejdes med informationer, der kan henføres direkte eller indirekte til enkeltpersoner, skal man være opmærksom på reglerne i databeskyttelsesforordningen – bedre kendt som GDPR. De gælder, uanset om man behandler nærved-ulykker i notesblokke eller software, og uanset om man selv har lavet løsningen eller ej. Vi har en aftale med juristerne om, at hvis de lader være med at lave software, så undlader vi at lave juridisk rådgivning, vi ikke har forstand på. Her er vi nødt til at henvise til fagkundskaben for kyndig bistand.

 

Gør det selv eller få hjælp

Du kan lave det hele selv med IPW Formular. Du kan også få IPW til at hjælpe dig – enten med det hele eller med dele af det. Fx ved at starte med vores færdige formular til nærved-ulykker.

Ingen virksomheders behov er ens. Vi har stor erfaring i at bygge registreringsløsninger af nærmest enhver slags. Selvom du bygger selv, kan vi uden tvivl bidrage med gode forslag til en fornuftig konstruktion, der opfylder lige præcis dine behov. Vi kan også hjælpe med mere avancerede tilbygninger.

 

Automatisering og integration

Der kan være behov for automatisk overførsel af informationer til andre softwareløsninger i HR eller arbejdsmiljøarbejdet.

Arbejdsulykker – eller rettere nedbringelsen af dem – er et hyppigt fokuspunkt og KPI i danske virksomheder. Måske skal antallet af registrerede nærved-ulykker eksponeres på relevante informationstavler i virksomheden, eller vises på forsiden af intranettet.

Vores system er åbent for, at fx jeres it-afdeling selv kan lave automatiske integrationer. Det er også noget, vi har stor erfaring med og ofte assisterer med.

 

IPW Anywhere

Måske har du mange arbejdssteder. For eksempel i form af byggepladser, skibe, serviceværksteder eller fabrikker i udlandet.

Med vores app IPW Anywhere er det nemt at give udvalgte brugere adgang til hurtigt og enkelt at indberette direkte til en formular. Også selvom de opholder sig steder, hvor der ikke er direkte adgang til virksomhedens interne netværk, hvor IPW-løsningen måske er placeret.

I app’en er det enkelt at komme til formularen, og nemt at vedhæfte billeder direkte fra gerningsstedet. Kontakt os for at høre mere om IPW Anywhere.

 

 

 

IPW-brugere er ildsjæle,
der er gjort af et helt
særligt helte-stof!

Vidste du?

09/09-2021

Hvilken IPW-bruger er du?

På IPW Akademi har vi kurser og konsulenter, der giver dig evnerne til at få det optimale ud af jeres IPW-løsning – uanset niveau og udfordringer.

Ny Bruger i Nyt System
Som nyslået IPW-helt lærte du tidligt i livet at være en fighter. Du har vilje som en jægersoldat! Når du kaster dig ind i gamet, er du din indsats fuldkommen bevidst: Du vil være 100- metermester i IPW, og en ustyrlig sult på svar viser dit enorme heltepotentiale. Læs mere om Ny Bruger i Nyt System her.

Ny Bruger i Eksisterende System
Som senest ankomne IPW-helt kaster du dig ind i al oplæring for fuld styrke – båret af din kvikke videbegærlighed og medfødte handlekraft. Din notoriske nysgerrighed leder til så ekstraordinære resultater, at alle snart vil se din indre IPW-flamme skinne. Læs mere om Ny Bruger i Eksisterende System her.

Ny Bruger i Eksisterende System
Som senest ankomne IPW-helt kaster du dig ind i al oplæring for fuld styrke – båret af din kvikke videbegærlighed og medfødte handlekraft. Din notoriske nysgerrighed leder til så ekstraordinære resultater, at alle snart vil se din indre IPW-flamme skinne. Læs mere om Ny Bruger i Eksisterende System her.

 

Lær at håndtere systemet og nå “next level

IPW-bruger-Akademi

IPW Akademi byder på en masse spændende emnekurser, der giver dig værktøjerne til at implementere ændringer og anvende de nyeste funktioner i din IPW-løsning.

Du kan læse mere om de forskellige kurser her og tilmelde dig:

 

Lad ikke spørgsmål være en hindring!

Vi sidder klar til at hjælpe dig, så send os en mail eller ring på tlf 6969 3265. Så får vi dig godt videre.

 

 

 

Vores bedst bevarede hemmelighed er …

Vidste du?

01/07-2021

Hosting!

Den seneste tid har flere af jer kontaktet os for at høre, om vi tilbyder hosting af IPW. Derfor er det gået op for os, at nogle ved det, men mange ved det ikke. å lad mig skynde mig at slå fast: Ja, vi tilbyder hosting af IPW!

Faktisk er vi, hos IPW, eksperter i at hoste vores egen software, og vi har en stilfærdigt storslået løsning, der hoster et stærkt stigende antal kunder. At holde dét bag dobbeltlukkede døre er jo en skam. Dine data forbliver dog naturligvis bag lås og slå.

Hosting af IPW – fortalt ultrakort:

  • Specialiseret cloud-løsning rettet mod IPW – en enkel og overbevisende omkostningseffektiv abonnementsløsning, der giver nem adgang til vedligehold.
  • Tidsbesparende og bekymringsfrit – Med administration og drift hos IPW undgår du unødige bekosteligheder og besværligheder med egen server eller andre IT serviceleverandører.
  • Sikker hosting i Frankfurt hos Equinix – en verdensomspændende datacenterleverandør, som leverer datasikkerhed efter verdens højeste standarder. Et Kinderæg af tryghed.

 

Er det besværligt at flytte min hosting til IPW?

I stort set alle tilfælde: Nej!

Medmindre du har engageret dig i et helt vildt kompliceret setup er det ganske uproblematisk.

 

Hvad hvis jeg vil i gang nu (selvom jeg har absurd travlt)?

Så kontakt IPW’s supportafdeling på support@ipw.dk. Så laver de flinke IT supportere en plan for overførsel og sørger for de nødvendige aftaler til at sætte din hosting på automatpilot.

Det har sjældent været så tilfredsstillende at afkrydse en opgave 🙂

 

Vil du vide mere?

 

Du kan også læse mere om IPW Hosting her.

Artikelbillede 2

Whistleblowerordningerne
nærmer sig

Er du klar?

Vidste du?

04/06-2021

Få styr på din whistleblowerordning

EU’s direktiv om etablering af whistleblowerordninger er ved at træde i kraft. Det er allerede sket for statslige arbejdspladser i 2020, den 17. december 2021 for alle danske virksomheder med mindst 250 medarbejdere, mens skæringsdatoen er 17. december 2023 for virksomheder med 50-249 medarbejdere.

Det har for nylig i dagspressen været muligt at læse om erfaringerne fra en større dansk virksomhed, der i 2020 introducerede en whistleblowerordning. Erfaringerne herfra må jo i dén grad siges at understrege behovet for whistleblowerordninger.

Tanken er, at ordningen skal bringe alle uregelmæssigheder frem i lyset. Svig og bedrag, krænkelsessager, dårlig ledelse, overtrædelse af arbejds- og miljølovgivning, uforsvarligheder i produkttilblivelsen og meget andet. Kort sagt afsløringer, hvor den afslørende medarbejder kan frygte konsekvenserne for sin egen stilling eller måske slet ikke ved, hvor henvendelse kan ske.

 

Whistleblowerformular i IPW Metazo

Fra version 5.19 finder du en whistleblowerformular indbygget i IPW Metazo. I denne formular er det muligt at lave indberetninger og vedhæfte eventuel dokumentation. Den kan naturligvis udgives i IPW Polaris, som alle andre formularer, eller der kan linkes til den fra andre systemer.

Det er naturligvis fuldstændigt valgfrit, om man ønsker at bruge den. Er den ikke gjort tilgængelig, kommer der heller ingen indberetninger i den.

 

Ingen sporbarhed

Men er IPW Polaris og IPW Metazo ikke baseret på omfattende historik og logning, tænker du måske.

Jo, det er de, og det er også derfor whistleblowerformularen er en færdigbygget formular og ikke noget, du selv konstruerer med IPW Formular. Vi har nemlig sørget for, at alt hvad der foregår i forbindelse med registreringen af en indberetning undtages fra alle former for historik og logning i systemet.

Du kan ikke se, hvem der har foretaget registreringen. Du kan heller ikke se, hvornår den præcis er foretaget, så det ikke kan sammenholdes med eventuelle andre registreringer for fremmøde eller netværksaktivitet. Du kan end ikke få en øjeblikkelig notifikation om registreringen, så dette tidspunkt heller ikke kan bruges til at indkredse afsenderen. Og adgangen til registreringerne er afgrænset til den udpegede behandler. End ikke administratorer i IPW-systemet kan se, at registreringerne eksisterer.

 

Tilpasning er mulig

Da det er en indbygget formular i IPW Metazo, kan du ikke selv tilpasse den i IPW Formular. Vi kan dog naturligvis assistere med at tilpasse den til dine behov.

 

Mere information

Du kan læse mere om vores whistleblowerformular på vores supportsite.

 


IPW yder ikke juridisk bistand omkring overholdelse af whistleblowerdirektivet, der omfatter meget mere end blot etablering af en indberetningsformular. Direktivet stiller blandt andet også krav til processen, behandlere og feedback og kræver fx også mulighed for mundtlig indberetning. Implementeringen bør altid ske med kompetent juridisk rådgivning for at sikre compliance. Det bør også, uanset de valgte tekniske løsninger, ske i samarbejde med infrastruktur- eller it-sikkerhedsleverandør, så det sikres, at der ikke andre steder i infrastrukturen sker registreringer af aktivitet, som bryder den fulde anonymitet.

Nemt vedligehold og simpel dataopsamling

– For dig der drømmer om nemt vedligehold og styr på risiciene

Vidste du?

31/01-2021

IPW HACCP

Drømmer du om nemt vedligehold og styr på risiciene i din kvalitetsstyring?

“Vi havde brug for et system, der gjorde det muligt at styre kvalitet og fødevaresikkerhed på en mere simpel måde, der samtidigt var nem at vedligeholde,” fortæller Vivi Nielsen, Kvalitetschef fra Dava Foods – det tidligere Hedegaard Foods.

Med hjælp fra IPW Systems har de opbygget et HACCP-baseret kvalitetsstyringssystem, der gælder for ægproducenter og opdrættere. Kvalitetssystemet sikrer produktionen af æg med hensyn til blandt andet kvalitet, fødevaresikkerhed, produktionsforhold og velfærd.

Læs casen med Dava Foods her

 

Benyt den simple dataopsamling

Udover nemmere vedligehold benytter Vivi sig af den simple dataopsamling, som gør, at hun hurtigt kan trække data til analyser, eksportere dem til excel og bruge dem til de månedlige statusmøder.

Du kan også få nemt vedligehold og simpel dataopsamling i din kvalitetsstyring.

En IPW-løsning er et komplet kvalitetsledelsessystem, der er klar til brug, og som ydermere kan vokse sammen med virksomheden; du skal blot fylde indhold i. Du kan vælge en basisløsning eller en skræddersyet løsning, alt efter dine behov og ønsker – og vi er selvfølgelig med fra start til slut.

Uanset hvilken IPW-løsning du vælger, får du et system

  • uden brugerlicenser
  • med installation på virksomhedens servere
  • der er webbaseret, så du kan komme på hvor som helst
  • med brugertilpasset indgang
  • med mulighed for sprogversionering.
  • Lab technician using modern equipment

 

HACCP-baseret kvalitetsstyring

En HACCP-baseret kvalitetsstyringsløsning gør det kort sagt lettere at oprette og ajourføre de mange risikoanalyser, der findes indenfor fødevareindustrien, så det bliver muligt at være på forkant med risiciene.

Udover enkelhed og nem publicering, så alle i virksomheden kan følge med og gøre det nødvendige for minimeringen af risiciene, indeholder HACCP løsningen:

  • hurtig søgning på tværs med én database
  • sikring af korrekt udfyldelse
  • let adgang til dokumentreferencer
  • autogenererede rapportvisninger.

 

 

Her er ideer til indholdet af din kontraktstyring

Vidste du?

12/01-2021

Kontraktstyring med IPW

Kontraktstyring er et almindeligt behov i virksomheder. Det kan være til kontrakterne med kunder eller med de leverandører, der leverer råmaterialer. Det kan også være med dem, der leverer ydelser til den øvrige drift – telefoni, forsikringer, konsulentydelser, leasing af kontorudstyr, eller virksomhedens tag over hovedet. Fælles for dem alle er, at det er nødvendigt at have et samlet overblik over kontrakterne for at kende sine samlede forpligtelser. Det gør det muligt at sikre korrekt budgetlægning, rettidig genforhandling, og at man i tide kan opdage de aftaler, der måske er blevet overflødige. Det kan nemt gå galt, hvis de kun kendes af de afdelingsansvarlige, der har indgået dem.

Det behøver ikke kun være leverancekontrakter, det drejer sig om. Det kan fx også være fortrolighedsaftaler, it-sikkerhedserklæringer eller databehandleraftaler.

Kom godt i gang

Der findes softwareløsninger til kontraktstyring. Du kan dog også overveje at lave din egen skræddersyede løsning med IPW Formular.

Med IPW Formular kan du bygge formularer og workflows til din virksomheds mange forskellige behov for registreringer og struktureret behandling. Det er nemt og enkelt, og de kan bygges af dem, der har behovene. Du kan udgive dem i IPW Polaris eller linke til dem fra andre systemer, da det hele er tilgængeligt gennem browseren.

Her er ideer til indholdet af din kontraktstyring. Og hvis du vil kontaktes og høre mere:

Fortæl, hvordan vi kan få kontraktstyring i vores IPW-system

De helt basale informationer

  • Kunden eller leverandøren, som kontrakten er indgået med.
  • Kontraktens type, fx Leverandørkontrakt, Fortrolighedsaftale, Databehandleraftale
  • Og – naturligvis – en vedhæftning af selve kontraktdokumentet.

Eventuelle uddybende informationer

  • Beskrivende navn på kontrakten til at uddybe typen.
  • Beskrivelse af kontrakten, fx dens formål i virksomheden.
  • Hvem har underskrevet i virksomheden.
  • Hvem er ansvarlig for kontrakten.
  • Hvilken afdeling hører kontraktens leverance til.
  • Hvilket driftsaktiv (fx produktionsmaskine) drejer kontrakten sig om.

Relevante datoer

Husk at datofelter i formularer kan have dags dato som forvalgt værdi. Du kan også automatisk udfylde datofelter relativt i forhold til et andet datofelt. Derved kan “Gyldig til” automatisk sættes 24 måneder frem i tiden, mens “Genforhandles” sættes 23 måneder frem i forhold til underskriftstidspunktet.

Betalinger

Hvis kontrakter involverer betaling, er det sjældent faste beløb gennem hele kontraktperioden. Kendes omkostningerne, kan de derfor med fordel laves som en indlejret tabel med følgende oplysninger:

Notifikationer

Kontraktstyring opnår sit fulde potentiale, hvis der også sendes notifikationer til relevante medarbejdere, når vigtige datoer nærmer sig. Det kan for eksempel være:

  • Information til den ansvarlige om, at kontrakten er registreret.
  • Påmindelse til den ansvarlige 14 dage før udløb af kontraktens gyldighed eller før deadline for opsigelse.
  • Påmindelse til den ansvarlige og økonomiafdelingen før hver betalingsfrist.

Læs mere om notifikationer på support.ipw.dk.

Stadier

Har man et større antal kontrakter eller mange involverede medarbejdere, så kan det være en god ide at anvende stadier til den løbende behandling af kontrakter. Så kan der fx være stadier til:

  • Oprettelse
  • Aktuelle kontrakter
  • Kontrakter under genforhandling
  • Udløbne/opsagte kontrakter, hvis man ikke blot deaktiverer dem.

Husk at slå historik til i formularen og lav mulighed for kommentarer, hvor det er relevant. Så er det nemt at holde overblik over kontraktens livsforløb.

Læs mere om stadier på support.ipw.dk.

Tjeklister

Måske er der relevante informationer, der skal kontrolleres ved indgåelse af bestemte typer kontrakter. Eller måske kun ved kontrakter, der overstiger en vis sum. Til det formål er betingede felter i din formular en stor hjælp. Så kan der efter behov vises ekstra felter til den enkelte kontraktregistrering.

 

Rettigheder

Det er jo ikke alle, der skal kunne det hele. Det er heller ikke alle, der overhovedet skal have adgang. Med profiler og rettighedsstyring kan du meget præcist styre, hvilke medarbejdere der skal kunne tilgå de enkelte kontrakter og skal kunne udføre hvilke operationer.

Gør det selv eller få hjælp

Du kan lave det hele selv med IPW Formular. Du kan også få IPW til at hjælpe dig – enten med det hele eller med dele af det. Ingen virksomheders behov er ens. Vi har stor erfaring i at bygge registreringsløsninger af nærmest enhver slags. Selvom du bygger selv, kan vi uden tvivl bidrage med gode forslag til en fornuftig konstruktion, der opfylder lige præcis dine behov. Vi kan også hjælpe med mere avancerede tilbygninger.

Integrationer

Til din kontraktstyring kan det måske være relevant, at formularen med kunder og leverandører automatisk ajourføres fra økonomisystemet. Vores system er åbent for, at fx jeres it-afdeling selv kan lave automatiske integrationer. Det er også noget, vi har stor erfaring med og ofte assisterer med.

Rapporter

Med adgang til databasen via ODBC kan du lave visualiseringer og statistikker i fx Microsoft PowerBI. Det kan fx være et samlet overblik over alle kontrakternes betalingssummer i de enkelte måneder i regnskabsåret, måske fordelt på typer, afdelinger eller costcentre. Du kan også få os til at lave faste rapporter, der sendes via email, eller dynamiske rapporter, hvor kontraktoverblikket nemt kan opsummeres eller afgrænses på bestemte kriterier.

IPW-nyheder direkte til dig!

Modtag nyheder om IPW, kvalitetsledelse og invitationer til faglige events i din indbakke.